20170323 Leusden 2 - Doorn-Driebergen 3 (8-tal) PDF Afdrukken E-mailadres
Geschreven door Paul Lindhout
woensdag 29 maart 2017 05:48

Donderdag 23 maart heeft ons tweede achttal een mooie prestatie geleverd door met duidelijke cijfers te winnen van Doorn-Driebergen. Door dit resultaat hebben we een score van 6 punten uit 6 wedstrijden. Niet verkeerd.

De gedetailleerde uitslagen:

Doorn-Driebergen 3

5,5

2,5

Hans Leenen (1650)

Jos Pak (1666)

Tjerk Zijlstra (1548)

Tjeerd Visser (1506)

Paul Lindhout (1664)

D. la Pleine (1518)

Dick de Geus (1461)

Ton van der Linden (1450)

Theo Elschot (1576)

Dirk Rijneker (1380)

Pim van Kempen (-)

Nilufer Karayilan (1331)

Marinus de Wit (1522)

P. Jongeneel (1230)

Anne Bunt (1401)

Bastiaan Gramser (1444)

De partijen:

Anne: Zeer interessante partij, die Anne langzaam naar zich toe trok. Tegenstander gaf wel iets te vroeg op.

Marinus (zwart): ‘Wit verzuimde bij een afruil zwarts loper terug te nemen. Na 31 zetten was mat niet te voorkomen. Bijzonder: Alle zwarte pionnen stonden nog op het bord.‘

Pim (wit): ‘Een korte partij die voor 21.00 uur al was afgelopen in het voordeel van Leusden. Er waren over en weer wat dreigingen, maar de zwarte koning kwam opeens flink op de tocht te staan door een paardzet van Pim. Niet veel later gaf zwart op, omdat dameverlies en  en vervolgens mat niet te voorkomen waren.’

Theo (zwart): ‘Na een voorzichtige opbouw ging op zet 33 de eerste pion eraf. Zwart zat in de knel. wit had alle ruimte om zijn positie te verbeteren en won uiteindelijk.’

Dick: Zeer enerverende en bewogen partij, die na enkele prachtige zetten van beide kanten in een remisestelling eindigde.

Paul (zwart): ‘Het werd pas spannend in het eindspel. Zwart miste een eenvoudige kwaliteitswinst,  maar speelde het lastige toreneindspel netjes uit. Wit gaf op toen zwarts centrumpion niet meer te houden was en tot dame dreigde te promoveren.’

Tjerk (wit): ’Zwart speelde De Leeuw-opening, waardoor wit de mogelijkheid kreeg om op de koningsvleugel een aanval op te zetten. Zwart pareerde alles goed en schoof de stelling dicht. Daarna stelde hij remise voor hetgeen wit accepteerde.‘

Hans (zwart): ‘Pirc-opening. Min of meer gelijk opgaande partij met remiseaanbod van wit op 25e zet. Zwart zag geen aanvalsplan meer bij gelijk materiaal.’

Op 8 mei spelen wij tegen Hoogland 4 onze laatste wedstrijd. Bij winst eindigt Leusden 2 in de bovenste helft van de ranglijst. Daar gaan we voor!

Laatst aangepast op maandag 03 april 2017 18:53