Ronde 35, 31 mei 2012
vrijdag 01 juni 2012 15:40

Vijfentwintigste en ronde op 31 mei:

Op deze laatste speelavond van het seizoen 2011-2012 waren 13 leden aanwezig die een partij wilden spelen. Thijmen had een bye.

Als eerste was de partij tussen Miriam en Pim beslist. Pim won deze wedstrijd. De partij tussen Bram en Rajko leek in het voordeel van Rajko te zijn. Hij stond een stuk voor. Later zag ik dat Bram deze partij heeft gewonnen.

Theo had, na een gelijkopgaande partij, een goede aanval. Deze was door Joop niet te pareren zodat Theo won. De partij tussen René en Berry was overduidelijk de spectaculairste partij van de avond. René zette een aanval op en kwam met zijn dame op de onderste rij. Er stond echter ook een stuk in, waardoor deze aanval niet zonder gevaar was. Ook kon Berry proberen de dame te vangen. René zag een zet over het hoofd, die waarschijnlijk tot een voorsprong had geresulteerd. Uiteindelijk wist Berry door zijn voorsprong de partij te winnen.

De langste partijen van de avond eindigden beiden in remise. Corstiaan stond beter tegen Dick de Geus maar gaf zijn positionele voorsprong uit handen waardoor Dick af kon wikkelen naar remise. Dick Willigenburg speelde tegen Gert-Jan. Hij kwam een pion achter maar Gert-Jan speelde het niet goed uit zodat, na de pion teruggewonnen te hebben, ook tot remise werd besloten.

Laatst aangepast op vrijdag 07 september 2012 08:17