Ronde 13, 26 november 2015
maandag 30 november 2015 08:29

Ronde 13 op 26 november:

Zowel het eerste achttal als het viertal speelden een externe wedstrijd. Het achttal won uit met 6-2 van Doorn-Driebergen 2, terwijl het viertal thuis gelijk speelde tegen Muiderberg. Voor de interne competitie waren er, ondanks 12 maal ‘afwezig voor club’, 8 partijen te bewonderen. Peter zorgde deze avond voor de indeling en nam zelf de bye.

Een potentieel nieuw lid kwam langs en speelde zijn eerste partij, hij speelde tegen Wouter en wist meteen te winnen. Hopelijk komt hij volgende week opnieuw!

Mirjam – Ruben (s)

Het ging gelijk op doordat er door beide spelers gekozen werd voor gezonde ontwikkeling. Na een voor wit onvoordelige afruil kreeg zwart goede aanvalskansen. Hij wist deze te bekronen door wit mat te zetten.

Pim v.d. H. (s) - Elzo

Engelse opening. Zwarts dame stond na 3 zetten op d5, zodat de toren op h1 aangevallen werd. Toen wit in plaats van te verdedigen pc3 speelde was het na Dxth1 meteen afgelopen.

Anne (s) – André

Doordat André veel damezetten deed kwam ik gemakkelijk op gang. Toen ik het initiatief wat verloor bood André remise aan. Op de 32e zet werd dit aanbod door mij geaccepteerd. Bijna een salonremise?

Marinus – Pim v. K. (s: CdK)

Pim van Kempen speelde een scherpe en sterke opening. Toen hij een pion voorstond dacht hij zijn voorsprong uit te bouwen door een paardvork. Helaas voor hem zat er een schaakje in waardoor het paard verloren ging. Marinus won toen gemakkelijk.

Leen (s) – Rob

Rob verweerde zich goed, maar verloor in het middenspel een loper. Op de 40e zet was de strijd gestreden.

Joop (s) – Dick de G.

Pc3 opening waarna een soort vierpaardenspel ontstond. Nadat zwart kort had gerokeerd besloot wit lang te rokeren en hierna startte een pionnenrun op de koningsvleugel. Deze leidde uiteindelijk tot winst van een toren zodat zwart opgaf.

Tjerk (s) – Paul

Een onregelmatige opening waar wit beter uit wist te komen. Door wat foutieve zetten van zwart dwong hij zichzelf steeds meer in de verdrukking. Uiteindelijk kon wit een mataanval op poten zetten die niet meer te weerleggen was.

Voor de uitslagen en de huidige stand verwijs ik u graag naar de ranglijst die ook op de site te vinden is.

Volgende week speelt het eerste achttal wederom een wedstrijd. Dit keer is het een thuiswedstrijd. Ik hoop de indeling voor de beker dan te hebben, zodat die competitie ook kan aanvangen. Graag tot donderdag!

Laatst aangepast op zaterdag 06 augustus 2016 11:42