Ronde 34, 31 mei 2018
zaterdag 02 juni 2018 14:14

Ronde 34 op 31 mei

Voor de beker: zie speelschema

De partijen:

Beker

Ronald – Gert-Jan (s)

Bekerfinale: dus altijd spannend! Ronald misrekende zich wat hem een pion kostte, maar Gert-Jan had wel een zeer open koningsstelling. Ronald offerde een paard, maar overzag dat er een toren in bleef staan. Doordat er geen eeuwig schaak mogelijk was verloor Ronald de partij. Gert-Jan is dus Bekerkampioen!

Huiscompetitie

Bert (s) – Willem

Na 1. De4 c6, 2. C4 Dc7, 3 Pf3 d6 was duidelijk dat zwart streefde naar e5. Hij deed dat ook op de zesde zet, maar was eigenlijk iets te snel. De pion op e5 ging verloren, maar het bleef moeilijk genoeg. Uiteindelijk gaf wit de pion terug voor aanvals kansen tegen de zwarte rokadestelling. Die sloeg door, hoewel zwart misschien wel stand had kunnen houden. Bert is hiermee clubkampioen 2018 geworden!

Berry (s) – Paul

Berry ging al vroeg in de fout. Dat kostte een pion en Paul kreeg daarna een geweldige aanval die doorsloeg.

Dick d.G. (s) – Elzo

Nadat wit op zet 9 de e4 pion verspeelde was het vechten tegen de bierkaai. Toch volgde nog een aardige partij dit wit op zet 40 op gaf omdat hij op zet 41 mat zou gaan.

Tjerk – Peter (s)

Scandinavische opening, waarin zwart zijn loper offerde, maar het daarna niet correct voortzette. Wit kon ook nog een kwaliteit winnen. Zwart, met een toren achter, gaf het op. Op de verjaardag van Erwin een mooi geschenk voor zijn vader!

Wilfried (s) – Theo

Aardige zomeravond partij. Na pionverlies voor zwart was er uiteindelijk geen houden aan.

Vanaf komende donderdag de zomercompetitie!