Ronde 19, 31 januari 2019 PDF  | Afdrukken |
zondag 03 februari 2019 21:07

Ronde 19 op 31 januari

Ondanks dat het bekerteam uit speelde tegen HSG, toch nog 7 wedstrijden!

De partijen:

Tjerk (s) – Willem

Een spannende partij waar veel complexiteit in zat. Na afruil van dames en loper kwam het zwarte paard op e2 niet meer weg. Toch kon zwart het paard verdedigen, maar uiteindelijk, na een ruil van loper en paard tegen toren en pion, werd tot remise besloten!

Gert-Jan (s) – Bram

Aan het eind van de opening verloor zwart een pion, in het middenspel opende zwart de g-lijn om aanval op de koningsstelling te openen. Na een foute paard zet verloor zwart een paard; en was de aanval ook snel teneinde. Wit won.

Ronald J. (s) – Dick W.

Gewijgerd damegambiet waarbij er een evenwichtig middenspel plaats vond. Na afruil 2 ongelijke lopers en vervolgens werd remise geaccepteerd.

Theo (s) – Elzo

Na het middenspel stond zwart iets beter. Toch duurde het nog lang voordat hij dat kon verzilveren.

Dick d.G. (s) – Joop

Na een gelijkopgaande strijd kwam zwart door een briljante zet Db7 waarbij hij mijn toren op c6 pende, op voorsprong, Dat gaf hij niet meer weg, helaas,

Komende donderdag speelt het 1e een thuiswedstrijd; ik hoop op een goede opkomst!

Laatst aangepast op maandag 04 februari 2019 19:42