Ronde 12, 28 november 2019 PDF  | Afdrukken |
vrijdag 29 november 2019 21:19

Ronde 12 op 28 november

We hadden deze avond een opkomst van 16 leden voor de interne competities.

De partijen:

Beker:

Hans – Gert-Jan (s)

Lange tijd gelijkopgaande strijd. Zwart bood op zet 25 remise aan; maar wit had geen zin in de rapid partijen. In de tijdsnood fase verspeelde wit de stelling; en verloor uiteindelijk op tijd.

Interne competitie:

Paul (s) – Bert

Snal na de opening kreeg Bert de beste troeven in handen. Zijn stukken togen langzaam maar zeker naar de vijandelijke koning. Met de rug tegen de muur probeerde Paul er nog iets van te maken, maar na een kleine combinatie was het opeens helemaal uit. Mooie overwinning.

Peter (s) – Willem

In het middenspel verloor zwart een pion. Toen de zware stukken geruild waren kwam een paard tegen slechte loper op het bord. Wit speelde zijn stukken om en offerde zijn pion op voor een betere positie van de koning. Het dominerende paard zorgde voor de winst.

Tjerk (s) – Berry

In een voor wit bekende Svesnikov-variant van het Siciliaans vergaloppeerde hij zich met zijn paarden. Deze blunder gaf zwart een makkelijke winst!

Wilfried (s) – Ronald

Heel hard van het bord geveegd. Waarna Ronald met stoffer en blik de kruimeld kon opvegen. Schrale troost: ook een voormalig clubkampioen was enige partijen geleden het slachtoffer van deze Baltic defense.

Dick d.G. (s) – Elzo

Omstreeks de 13e zet werd de ‘slag om het centrum’ verloren door wit. Dat was het begin van het einde.

Robin (s) – Marc

Koningsgambiet afgewezen. Mooi gesloten middenspel, één foutje van zwart maakt het verschil.

Wim (s) – Wout

Leuke partij gespeeld, op de 14e zet verloor zwart een paard. Daarna nog even doorgespeeld. Na verlies van een toren heeft zwart opgegeven.

Tot donderdag!