OZU 2 - Leusden 1 PDF Afdrukken E-mailadres
woensdag 16 maart 2022 20:42

Belangrijke winst Leusdense schakers

Door de corona maatregelen verloopt de externe competitie wat chaotisch. Leusden 1 heeft nu in korte tijd 3 wedstrijden achter de rug. Ook de ranglijst geeft een vertekend beeld. Er zijn teams die nog 2 wedstrijden moeten spelen en teams die er nog 4 te gaan hebben.

Na de thuisnederlaag op 10 februari tegen Doorn Driebergen 1 (2,5 - 5,5) en de nederlaag in Zeist op 15 februari tegen Zeist 1 (6 - 2) volgde op 15 maart de uitwedstrijd in Utrecht tegen OZU 2. Het werd een krappe overwinning 3,5 - 4,5.

Tegen Doorn Driebergen 1 waren het Hans Leenen (winst), Ronald Staal, Dick Willigenburg en zeer verdienstelijk debutant Daniël van Burgsteden (remise) die de punten binnen haalden.

Tegen Zeist waren het Peter Weijgertze (winst), Berry Beijer en Hans Leenen (remise) die voor de punten zorgden.

In Utrecht begon het verkeerd met een nederlaag van invaller Bram Smakman. Zijn tegenstander kreeg een sterke aanval die niet meer tegen te houden was. Dick Willigenburg maakte een blunder in de opening, maar wist het daarna toch om te buigen naar remise.

Berry Beijer zorgde met een mataanval voor de gelijkmaker. Invaller Tjerk Zijlstra had zijn tegenstander goed in de tang en mocht zijn tegenstander pardoes mat zetten.

Paul Lindhout had het lastig maar vocht goed terug. Kwam materiaal voor en haalde daarna de winst binnen. Bert Uneken zorgde er voor dat beide punten mee gingen naar Leusden. Zijn tegenstander dacht lang dat er wat te halen viel, maar Bert speelde rustig en profiteerde van de zwakke plekken in de verdediging van zijn tegenstander.

Elzo van Kampen offerde 2 pionnen voor een sterke aanval. Helaas wist zijn tegenstander steeds goed te verdedigen en kwam ook steeds beter te staan. Uiteindelijk moest Elzo toch zijn meerdere erkennen in zijn tegenstander.

Tot slot Ronald Staal. Ronald had een prachtige aanval opgezet en leek de partij te gaan winnen. Helaas was er een venijnige tussen zet van zijn tegenstander, die Ronald in zijn analyse over het hoofd had gezien, die de partij deed kantelen. En Ronald verloor.

In april spelen we de laatste 2 externe wedstrijden thuis op 7 april tegen SG Amersfoort 2 en op 21 april de inhaalwedstrijd tegen De Rode Loper 2.

Het lijkt er op de we veilig zijn, maar als gezegd de stand geeft een vertekend beeld. De stand kan gevonden worden op het internet: Netstand 4 - SOS. Daar kunnen ook de individuele prestaties bekeken worden.

Laatst aangepast op woensdag 16 maart 2022 20:58