Leusden 1 - Amersfoort 2 PDF Afdrukken E-mailadres
woensdag 20 april 2022 19:03

Nipte nederlaag Leusdense schakers

Op 7 april kwam het 2de team van Amersfoort in Leusden op bezoek. Het op papier duidelijk sterkere Amersfoort had evenveel matchpunten als Leusden. Het was verrassend dat de nederlaag uiteindelijk beperkt bleef tot 3 ½ - 4 ½. En het bleef spannend tot de laatste partij.

Winst was er voor Elzo van Kampen en Dick Willigenburg. Berry Beijer, Paul Lindhout en Ronald Staal kwamen tot remise. Nederlagen waren er voor Bert Uneken, Hans Leenen en Bram Smakman.

Ronald zorgde voor veel vuurwerk, maar de partij liep met een sisser af. Bram kwam een pion achter en dat werd hem in het eindspel fataal. Voor Bert gold hetzelfde hij kwam heel agressief uit de opening, maar het sloeg net niet door. De pion die hij achter kwam werd hem in het eindspel fataal.

Elzo stond weliswaar slechter, maar doordat zijn tegenstander erg passief bleef spelen wist hij het tij te keren en won alsnog. Paul leek een winnend eindspel te bereiken, maar door de tijdnood werd toch tot remise besloten.

Dick kwam een pion voor en zijn tegenstander kwam in tijdnood, waardoor hij de matcombinatie van Dick mistte en daardoor verloor.

Berry had een zware avond, maar hij bleef de juiste zetten doen waardoor de verdediging precies voldoende bleef. Uiteindelijk met ieder nog anderhalve minuut op de klok werd de vrede getekend. Als laatste was Hans nog bezig. Hij heeft kansen gehad om een resultaat te behalen, maar door de tijdnood heeft hij die gemist en hij verloor jammerlijk.

Al met al had er een punt ingezeten, maar dat gebeurt alleen op een topavond. Theoretisch kon Leusden nog degraderen, maar door de uitslag van Veenendaal-Doorn Driebergen werd de theorie tot het rijk der fabelen verwezen.

Er volgt nog 1 inhaalwedstrijd op 21 april tegen De Rode Loper 2. Dan staat er niets meer op het spel. Alleen de eer.

De stand kan gevonden worden op het internet: Netstand 4 - SOS. Daar kunnen ook de individuele prestaties bekeken worden.

Laatst aangepast op woensdag 20 april 2022 19:04